/Users/josepmariafontseresidera/Downloads/google612d75ea89f49b80.html Un piano volador
top of page
  • Foto del escritorMariona Fernández

Un piano volador



ESP/ CAT


El 22 de agosto, sobre las nueve de la noche, una pasajera del avión que en aquel momento cruzaba Menorca rumbo al noreste, sintió un escalofrío, nada, una nota escapada de algún lugar. Al instante el avión era abducido por la música de un piano.

Todo empezó en Mongofre, una finca islada en el noreste (también) de Menorca. Un piano encima de una alfombra voladora. Una alfombra que recibió la preciosa intervención de tres jovencísimos pianistas que nos aflojó el alma y nos predispuso. Después hubo un silencio amplificado por los campos atardecidos y, mientras todo callaba, la alfombra empezó a temblar: Marco Mezquida se acercaba con esos pasos pausados tan suyos. Se montó en la alfombra y empezó el vuelo por una de las tierras y las luces más bonitas que se puedan imaginar. Hubo tres improvisaciones: la primera nos llevó a paisajes que antes nunca habían existido; la segunda nos situó en la alegría para disponernos a la entrega completa antes de la tercera pieza, la que nos estrujó el alma, la puso del revés, la llevó al límite, la centrifugó, la zarandeó hasta la transformación. Estábamos literalmente en sus manos. Después de la mudanza, aún asustada por no reconocerse, el alma sintió la caricia del "ya pasó todo", tranquila, ya pasó el peligro de saber que se puede morir de belleza y morir a gusto.

La pasajera del avión, no sé...


El 22 d'agost, al voltant de les nou del vespre, una passatgera de l'avió que en aquell moment creuava Menorca rumb al nord-est, va sentir una esgarrifança, res, una nota escapada d'algun lloc. Un segon després l'avió era abduït per la música d'un piano. Tot va començar a Mongofre, una finca islada al nord-est (també) de Menorca. Un piano damunt d'una catifa voladora. Una catifa que va rebre la preciosa intervenció de tres joveníssims pianistes que ens va afluixar l'ànima i ens va predisposar. Després va haver-hi un silenci amplificat pels camps vesprejats i, mentre tot callava, la catifa va començar a tremolar: el pianista s'acostava amb aquells passos pausats tan seus. S'hi va enfilar en Marco Mezquida i va començar el vol per una de les terres i les llums més boniques que es puguin imaginar. Va haver-hi tres improvisacions: la primera ens va portar a paisatges que abans no existien; la segona ens va situar en l'alegria per a disposar-nos a l'abandonament complet abans de la tercera peça, la que ens va rebregar l'ànima, la va posar del revés, la va portar al límit, la va centrifugar, la va sacsar fins a la transformació. Estàvem literalment a les seves mans. Després de la mudança, encara espantada per no reconèixer-se, l'ànima va sentir la carícia del "ja ha passat tot", tranquil·la, ja ha passat el perill de saber que es pot morir de bellesa i morir a gust. La passatgera de l'avió, no ho sé...


bottom of page